ضرورت و اهمیت اجرای پژوهش

بایستی گفت: رشد ریاضی فرایندی تدریجی  و گام به گام می باشد که بایستی طی یک برنامه ی مستمر در همه ی پایه های یک مقطع تحصیلی اجرا گردد تا به رشد درک ریاضی دانش آموزان کمک کند، اهمیت پایه ریزی رشد مفاهیم مهم، فرایندها، مهارت ها و توجه ها در پایه های ابتدایی و گسترش آن در دیگر مقاطع تحصیلی به وضوح به اثبات رسیده می باشد(سورلینگ، 2005)

هدف از آموزش ریاضی تنها پرورش نخبه ها و علاقه مندان به ریاضی یا افراد خاصی که می خواهند رشته ریاضی را در سطح دانشگاهی ادامه دهند نیست، بلکه در این برنامه، هدف از آموزش ریاضی، بهتر زندگی کردن دانش آموزان می باشد. پس برقراری ارتباط بین ریاضی و زندگی روزمره، کسب مهارت های مدل سازی ریاضی و حل مسئله، رشد مهارت های تفکر، برقراری ارتباط بین ریاضی و سایر علوم و… مانند هدف های اصلی این برنامه می باشد. از سوی دیگر یکی از علت های ارائه برنامه درسی ریاضی جدید را می توان نتایج آزمون بین المللی تیمز تصریح نمود، که بر اساس نتایج آنها دانش آموزان ایرانی از قدرت بالایی در پاسخ گویی به سؤالاتی که در اهداف بالا ذکر گردیده، برخوردار نبوده اند. از طرفی تحولات و تغییرات اجتماعی باعث تغییر نیازها و انتظارات دانش آموازن شده می باشد و این برنامه درسی، نیازهای جدید دانش آموزان و جامعه را مورد توجه قرار داده می باشد (عالمیان، 1392).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد فهم مولفه های نابرابری آموزشی از دیدگاه مکتب انتقادی

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید