دانلود پایان نامه تأثیر بازی های تنگرام و جورچین بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان

مؤلفه های ادراکی حرکتی

فعالیت های حرکتی برحسب کیفیت های ادراکی- حرکتی که بایستی ارتقا یابند ، یعنی ؛ آگاهی فضایی ، آگاهی جهت یابی و آگاهی زمانی دسته بندی می شوند . در حقیقت فعالیت هایی طراحی شده که برای ارتقا این توانایی ها در برنامه های منظم تربیت بدنی مورد بهره گیری قرار می گیرد . اما نخستین هدف کسب مهارتهای حرکتی به جای اکتساب ادراکی – حرکتی می باشد . توسعه و پالایش جهان فضایی و جهان زمانی کودکان دو عامل اصلی در برنامه های آموزش ادراکی – حرکتی می باشد گویا در این مورد توافق عمومی هست . لیکن کیفیات ادراکی حرکتی زیر مانند مهمترین آنها به شمار می رود که بایستی در کودکان تقویت گردد :

الف)آگاهی بدنی

واژه آگاهی بدنی اغلب در ارتباط با واژه هایی زیرا : تصور بدنی و طرحواره بدنی به کار می رود . هر واژه نسبت به توسعه ظرفیت یک کودک به فرق دقیق میان اجزای بدن اطلاق می گردد . توانایی فرق میان اجزا بدن و کسب آگاهی بیشتر از ماهیت بدن در سه حوزه رخ می دهد . نخست دانش اجزا بدن می باشد ، آگاه شدن دقیق از اینکه هر غیر از در چه جایی نسبت به دیگر اعضا قرار دارد . دوم اطلاع از اینکه هر غیر از چه کاری می تواند انجام دهد . این امر به توسعه بازشناسی کودک از چگونگی اجزای بدن در یک اقدام خاص اطلاق می گردد . سوم آگاهی از حرکت مؤثر اجزا بدن می باشد . این امر به توانایی بازشناسی اجزا بدن برای یک اقدام حرکتی ویژه و بجای آوردن یک تکلیف حرکتی اطلاق می گردد .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. اسباب بازی فکری تنگرام بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  2. اسباب بازی فکری جورچین بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  3. اندازه رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی تحت تأثیر اسباب بازی های فکری در دختران و پسران تفاوت دارد .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *