2-3-6- ترس:

افراد از آسیب می ترسند. هر چیزی که به نوعی سلانت آنها را تهدید نماید منجر به ترس در آنها خواهد گردید. این آسیب ها می تواند جسمی، روانی یا هر دو آنها باشد. جلو هیجانی ترس شامل پیشانی چروک خورده، بالا و درهم رفتن ابرو ها، چشم هایی گشاده و پر تنش، دهان نیمه باز و لبهای عقب کشیده شده می باشد.

چندین روش برای آموزش فرد درخودمانده برای شناسایی هیجان ها در خودشان و دیگران هست. اگرچه سهم عمیقی از فهم هیجان ها امکان پذیر نخواهد بود. هیجان ها، معنایشان و پاسخ های ممکن بایدبه دقت به افراد درخودمانده آموزش داده گردد(پاکسون و ایستی[1]، 2007). افراد درخودمانده جلوه های چهره ای هیجان های مختلف را شکل یک به یک می آموزند اما درنمی یابند که جلوه های هیجانی شکلی قدرتمند از ارتباطات اجتماعی هستند( دنیس و همکاران[2]، 2000).

یادگیری ابراز هیجان ها تنها شامل کلمات نیست، این مهارت ها بایستی طی جلسات و بین آنها تمرین  گردد تا فرد درخودمانده در آنها ماهر گردد( پاکسون و ایستی، 2007). شاید آمزش هیجان ها بتواند راهبرد های فرعی را به کودکان درخودمانده برای کدگذاری هیجان ها بیاموزد( هامس[3] و همکاران، 2010). آن چیز که در ارتباط با کودکان درخودمانده به اثبات رسیده این می باشد که آموزش آنها بایستی درمحیطی ساختدار و با تکیه بر محرک های دیداری صورت گیرد(صمدی و مک کانکی، 1390).

[1]Paxton. K & Estay

[2]Dennis at al

[3]Harms

سوالات یا اهداف پایان نامه :

آیا بازی­درمانی شناختی-رفتاری بر مهارت­های ارتباطی کودکان درخودمانده با عملکرد بالا تاثیر دارد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد ارتباط گنجینه لغات کودکان با آموزش به شیوه قصه گویی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه  تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارت­های ارتباطی کودکان درخودمانده 10-7 ساله با عملکرد بالا


دیدگاهتان را بنویسید