بعضی از اقدامات یونسکو در سطوح ملی و منطقه­ای

  1. مساعدت به دول عضو در اجرای برنامه­ها و اقدامات ملی فرهنگ صلح به ویژه در السا لوادر، بروندی، موزاییک و سومالی
  2. همکاری در تهیه برنامه­های رادیویی، در مورد حقوق زنان و ارتقای آگاهی زنان فقیر
  3. برگزاری جشنواره­های سالانه فرهنگ صلح در السا لوادر
  4. همکاری در برگزاری کنفرانس بین­المللی” از کلیشه­های جنگ به ایده­آل­های صلح از طریق فرهنگ و آموزش” در دسامبر 1997 در مسکو
  5. اجرای طرح­های تحقیقاتی و همکاری در تشکیل گردهمایی­های مربوط به ترویج فرهنگ صلح در اروپای شرقی،مرکزی و آسیای میانه…(کمسیون ملی یونسکو در ایران،1378).

    یونسکو و فرهنگ صلح

    ایده فرهنگ صلح در برنامه­های یونسکو برای اولین­بار در سال1989 در کنگره بین­المللی” صلح در اذهان بشر­ها” در شهر یاماسوخر و در ساحل عاج مطرح گردید. پس از آن آقای فدریکومایور مدیرکل یونسکو، در نخستین گردهمایی بین­المللی فرهنگ صلح که در شهر سالوادر تشکیل گردید، رسما مباحثه بین­المللی در ارتباط با برقراری حق صلح را آغاز نمود که مطالب آن در اعلامیه وین درج گردید.

    یونسکو به مقصود تقویت برنامه­های مرتبط با صلح و متناسب کردن فعالیت­های وابسته در این حوزه از سال 1995، یک طرح فرارشته­ای تحت عنوان” به سوی فرهنگ صلح” در راهبرد میان مدت سوم خود اختصاص داد. در این سند که برنامه کار یونسکو برای دوره شش­ساله 2000-1994 می باشد، فرهنگ صلح چنین تعریف شده می باشد:

    مجموعه ارزش­ها ، دیدگاه­ها ، شکل­های رفتاری ، شیوه­های زندگی و فعالیتی که تکریم به زندگی، به بشر­ها و کرامت و حقوق آنها را منعکس می­سازد و از آنها الهام می­گیرد، نفی برخوردها مانند تروریسم در همه اشکال آن، التزام به اصول آزادی، عدالت، همبستگی، دگرپذیری، تفاهم میان مردم و میان گروه­ها و افراد.

    راهبردهای مشارکت در ایجاد فرهنگ صلح به تبیین زیر می باشد:

    – تشویق آموزش صلح، حقوق بشر، دموکراسی، دگرپذیری و تفاهم بین­المللی

    – ترویج حقوق بشر و مبارزه با تبعیض

    – طرفداری از تحکیم روندهای دموکراتیک

    – تشویق کثرتگرایی فرهنگی و گفت­وگوی بین فرهنگ­ها

    – مشارکت در پیشگیری از مناقشات و تحکیم صلح پس از درگیری

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سؤالات پژوهش

الف) سؤال کلی

اندازه در نظر داشتن ویژگی­ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چگونه می باشد؟

ب) سؤالات جزیی

  1. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی آگاهی از صلح و روش های حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  2. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  3. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  4. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  5. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی تکریم قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  6. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  7. دیدگاه­های معلمان و کارشناسان در محور ویژگی­های آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد ارتباط رضایت زناشوئی با هوش هیجانی افراد
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید