تئوری گشتالت [1]دیگاه تجدید ساختار ادراکی:

در گشتالت ایده ی مهم درمورد ی حل مسأله این می باشد که مردم بدین علت در حل مسائل به مانع بر می خورند که نمی توانند به موقعیت مسأله با دید تازه ای نگاه کنند، و همچنین نمی توانند عناصر را به گونه ای جدید با هم مرتبط[2]سازند (مایر1991). بعضی از گشتالتی ها ذکر کرده اند که حل مسأله و ایجاد بینش، اغلب همراه با واژه ی «آها» می باشد.(ویس برگ[3] 1986).

براساس روانشناسی گشتالت، فرایند حل مسأله عبارت می باشد از:جست و جو برای ارتباط دادن یک جنبه از موقعیت مسأله به جنبه ی دیگر و نتیجه ی آن ادراک ساختاری می باشد.ادراک ساختاری عبارت می باشد از:توانای درک اینکه چگونه تمامی اجزای مسأله به گونه ای جور شوند که امکانات کافی برلی دست یابی به هدف را مهیا می سازند، و این امر شامل سازمان عناصر موقعیت مسأله به سبکی جدید، برای رسیدن به حل مسأله می گردد (مایر1977).

یکی از مفاهیم اساسی در تئوری گشتالت این می باشد که دو نوع تفکر هست:

1-به وجود آوردن بلکه حل جدید برای یک مسأله ، که تفکر  آفرینش[4] نامیده می گردد، چراکه یک سازمان جدید ایجاد شده می باشد.

2-به کار بردن راه حل های قدیمی برای یک مسأله که تفکر بازآفرینی[5]نامیده می گردد، زیرا که رفتارها و عادات قبلی به سادگی بازسازی می شوند (مایر1977).

[1]Gestalt

[2]Fit

[3] Weisberg

[4] Productive Thinking

[5] Reproductive Thinking

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف کلی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رابطه بین سبک دلبستگی و تاب آوری دانش آموزان

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید