22-2-2- نکته هایی برای قصه گویی در کلاس درس:       

وقت معین برای قصه: برای جدی گرفتن قصه بایستی آن را در برنامۀ درسی گنجاند.

آزادی: شرکت در برنامۀ قصه گویی داوطلبانه می باشد. اجباری نیست که همه قصه بگویند همچنین محدودیتی در انتخاب قصه نیست فضای کلاس قصه گویی در عین جدی بودن رسمی و تصنعی نیست و آزادی در آن موج می زند.

سادگی: پیچیدگی گاهی بر سردر گمی می افزاید و سادگی زمینۀ تخیل خلاق می باشد. غرابت نیز مانند پیچیدگیهای هاست قصه نباید  اهداف مبهمی را دنبال کند و بیش از حد نامأنوس و غیر قابل در ک باشد بلکه بهتر می باشد ساده و در محدودۀ فرهنگ زادگاه کودک باشد.

بهره گیری از فن یوورش فکری: در قصه گویی های خلاق که قصه با مشارکت دانش آموزان به گونه فی البداهه شکل می گیرد، هیچ راه حل و پیشنهادی را نباید صرف نظر کرد و بدتر از آن کوچک شمرد و تحقیر

نمود. بایستی به بچه ها جرأت فرصت و میدان داد. در جلسه های یورش فکری در هر زمینه ای مانند قصه گویی همه بایستی بتوانند اولین را که  به نظرشان می آید، بگویند و از تمسخر و انتقاد نهراسند. در شرکت های تولیدی حتی اگر در میان انبوهی از طرح های ارائه شده، تعداد اندکی هم به خط تولید برسند، جبران وقت و هزینه خواهد گردید این فن انگیزۀ مشارکت و تمنای فعالیت را دامن می زند.

فرصت مشارکت مساوی: همه حق دارند که به یک نسبت از فرصت مشارکت برخوردار باشند همه بایستی بتوانند پیشنهادها و تحلیل های خود را ارائه دهند به همین دلیل گاهی لازم می باشد که به جای گفتن، به دلیل

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رضامندی زناشویی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی با آموزش مهارت های مثبت اندیشی

کمبود وقت آن ها را بنویسد

جو غیر رقابتی: بازی قصه ها به هیج وجه قرار نیست یک بازی رقابتی باشد و گرنه همۀ فایده پرورشی خود را از دست می دهد(آقا عباسی،1388،ص187).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93

1-4-2-  اهداف جزیی:

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه درک و فهم در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه محاسبات در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه گنجینه لغات در کودکان پیش دبستانی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93


دیدگاهتان را بنویسید