برنامه­های آموزش صلح

با مطالعه ادبیات آموزش صلح روشن می­گردد که کوشش­های بسیار گسترده­ای در زمینه آموزش صلح صورت گرفته می باشد و در راستای این کوشش­ها جهت­گیری­های گوناگون درمورد اصول و روش­های آموزش صلح انجام گرفته می باشد. آموزش و پرورش صلح به خاطر تهدیدات هسته­ای و دیگر خطراتی که متوجه این کره خاکی می­گردید در دهه(1980) مواد آموزشی و برنامه­های درسی زیادی را که بچه­ها قبل از دبستان تا دبیرستان دربرمی­گرفت تجربه نمود. تا کوشش در جهت جلوگیری از نابودی کره زمین کرده باشد. الگوهای برنامه درسی کودکان شامل مطالعه طبیعت و توجه آنان به محیط پیرامون گردید. و این موضوع را به آنان می­آموخت که کودکان نیز مسئول دنیایی که در آن زندگی می­کنند هستند، اما برنامه­های آموزشی نوجوانان و جوانان شامل احتمالی را تشخیص داده و تأثیر اعمال کرده و در مورد آن معضلات راه حل پیشنهاد کنند. دست اندرکاران تعلیم و تربیت نه تنها آموزش صلح را بعنوان محتوای برنامه درسی درنظر گرفتند، بلکه آن را بعنوان یک فرایند به رسمیت شناختند ، روشی از زندگی که اجتماعی و فردی را بهبود بخشد (هاسیلی[1]،1979).

برنامه­های مدارس از لحاظ فلسفی بایستی آینه تمام­نمای ارزش­ها ، خواست­ها و انتظارات اجتماعی باشد. به همین دلیل می باشد اهداف اصلی برنامه­های مدارس این می باشد که دانش­آموزان را جامعه­پذیر گرداند. و آن­ها را با دانش­ها، ارزش­ها، گرایش­ها و مهارت­های ضروری جهت زیستن در جامعه آماده سازند(فتحی واجارگاه،1379).

[1].Hassely

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سؤالات پژوهش

الف) سؤال کلی

اندازه در نظر داشتن ویژگی­ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چگونه می باشد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد رابطه وضعیت اشتغال و بازگشت زنان به اعتیاد

ب) سؤالات جزیی

  1. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی آگاهی از صلح و روش های حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  2. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  3. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  4. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  5. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی تکریم قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  6. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  7. دیدگاه­های معلمان و کارشناسان در محور ویژگی­های آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید