1. کاربرد دانش

کاربرد دانش به بکارگیری دانش، در محل مناسب خود تصریح دارد. کاربرد دانش به این مفهوم می باشد که اندیشه­ها و دانش به ­دست آمده بدون جهت­گیری در مورد این­که چه کسی آن­ها را مطرح کرده می باشد، در صورت مفید و مناسب بودن مورد بهره گیری قرار گیرد. این حلقه به آمیختن دانش با اقدام، یعنی به به کاربستن دانش و انعکاس آن در خدمات و کالاهای یک سازمان تصریح دارد (کاومن[1]، 2004).

 

  1. مدیریت دانش شخصی

مدیریت دانش شخصی یک چارچوب ذهنی برای سازماندهی و تلفیق اطلاعاتی می باشد که ما، به عنوان افراد، احساس می­کنیم مهم هستند، تا جایی که بخشی از پایه دانش شخصی ما شوند. این چارچوب، استراتژی می باشد برای تغییر شکل آن­چه می­تواند قسمت­های تصادفی اطلاعات باشد به چیزی که می­تواند به گونه سازمان یافته به ­کار گرفته گردد و دانش شخصی ما را گسترش دهد (بارنس و جانیکی2، 2006).

1-7-2   تعاریف عملیاتی

مدیریت دانش

در این پژوهش مدیریت دانش به آن دسته از فعالیت­های اعضای هیأت علمی دانشگاه گفته می­گردد که توسط پرسش­نامه محقق­ساخته مورد سنجش قرار گرفته می باشد و شامل چهار مؤلفه شکل­گیری دانش، سازماندهی دانش، تبادل و انتشار دانش و کاربرد دانش می­باشد.

[1]. Kawman    2. Burns & Janicki

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رابطه ارائه تکلیف به روش حل تمرین و خودکارآمدی دانش آموزان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید