2-1-2-2-4- دلبستگی ناایمن آشفته و سردرگم

کودکان دارای این سبک رفتار‏هایی که از سازمان یافتگی و ثبات کمتر برخوردارند را بیشتر نشان می‏دهند. این کودکان هنگامی که مراقب آن‏ها بر می‏گردد رفتارهای متناقضی از خود نشان می‏دهند. برای مثال کودک از دیدن مادر خوشحال می‏گردد و بازوهایش را به طرف مادر می‏برد و تمایل به بغل شدن دارد اما بعد از مدت کوتاهی به طرف دیگر می‏رود یا سرش را از مادر خود برمی‏گرداند و بی‏حرکت می‏نشیند و خیره می‏گردد و یا اینکه یک سری رفتارهای دیگری از خود نشان می‏دهد، می‏خندد در حالی که بسیار هراسان به نظر می‏آید. در این الگو رفتارهای کودکان بسیار گیج کننده و آشفته به نظر می‏آید و کوشش کودک در ایجاد دوباره رفتار دلبستگی با ایجاد رفتارهای متعارض به شکست می‏انجامد. کودکان این گروه دارای فقدان استراتژی‏های سازمان یافته برای کاهش استرس و اضطراب خود می‏باشند، آن‏ها دارای عدم توانایی ایجاد ثبات با مراقب خود در اراثه علاثم و نشانه‏هایی در هنگام نیاز هستند. این فقدان توانایی باعث می‏گردد خود را دوست‏داشتنی و قابل تحمل از جانب دیگران ندانند (اسپنگلر[1]، 1999؛ به نقل از امجدی، 1386)

[1]– Spangler

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • آیا بین سبک های دلبستگی، سبک های پردازش هویت و ترس از صمیمیت ارتباط معناداری هست؟
  • آیا سبک‏های دلبستگی پیش بینی کننده ترس از صمیمیت می باشد؟
  • آیا سبک های پردازش هویت پیش بینی کننده ترس از صمیمیت می باشد؟
  • آیا الگوی پیش بینی ترس از صمیمیت بر اساس سبک‏های دلبستگی و سبک‏های هویت در دختران و پسران متفاوت می باشد؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه شناسایی علل و عوامل ایجادکننده ی نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران و مقایسه ی آن با مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس مکتب انتقادی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : پیش‏ بینی ترس از صمیمیت، براساس سبک‏های دلبستگی و سبک‏های پردازش هویت در دانشجویان دختر و پسر

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید