• مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه­ریزی درسی:

فلسفه اصلی تاسیس مدارس و پاگیری نظام آموزش مدرسه­ای در گسترده­ترین برداشت خود عبارت می باشد از انتقال، توسعه و بهسازی میراث فرهنگی، پس بدیهی می باشد که ارزش­های اجتماعی و فرهنگی یک جامعه اثر قاطعی بر برنامه­های درسی و فرآیند تدوین آنها داشته باشد.

ارزشهای اجتماعی و فرهنگی نیز به عنوان پالایشگر اهداف و مقاصد برنامه درسی، تأثیر مهمی را در فرآیند برنامه­ریزی اعمال می­نماید و هم از این رو می باشد که مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه­ریزی درسی یکی از قلمروهای مهم این رشته به شمار می­رود.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه پایستگی شخصیتی اجتماعی دانش آموزان
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید