مهارت های هماهنگی دیداری

مهارت های هماهنگی دیداری یکی از سه مهارت در پردازش ادراک دیداری می باشد . این توانایی به ما کمک می کند که اطلاعات را با اطلاعات دیگر حواسمان و یا با دیگر اطلاعات دیداری متناسب سازیم .

  1. هماهنگی دیداری – دیداری[1] : این مهارت ممکن می باشد ناآشنا باشد ، اما هماهنگی دیداری – دیداری هست ، و زمانی رخ می دهد که چندین مهارت دیداری با یکدیگر متناسب شوند . مثلاً اگر به کودک یک کلمۀ جدید برای یادگیری ارائه گردد و او این کلمه را با تصویری در ذهن خود جور کند ، این به کودک کمک خواهد نمود که معنی آن کلمه را به خاطر آورد . مثلاً اگر در آموزش زبان انگلیسی به او کلمۀ «Cat» یاد داده گردد و او تصویر یک گربه را در ذهن خود مجسم کند ، به راحتی خواهد توانست معنی کلمه «Cat» را به خاطر آورد . این مثالی از هماهنگی دیداری – دیداری می باشد .
  2. هماهنگی دیداری – شنیداری [2] : که مستلزم هماهنگی بین اطلاعات شنیداری و دیداری می باشد .

[1] Visual – Visual Integration

[2] Visual – Auditory Integration

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. اسباب بازی فکری تنگرام بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  2. اسباب بازی فکری جورچین بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  3. اندازه رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی تحت تأثیر اسباب بازی های فکری در دختران و پسران تفاوت دارد .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رابطه بین نظارت وهمراهی والدین هنگام استفاده از سایت و روند اجتماعی شدن کودک

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید