هدف

سنجش با شناسایی هدف خاص برای جمع آوری و تفسیر اطلاعات آغاز می­گردد. علت های زیادی برای سنجش دانش آموزان هست. معلمان، مدیران مدارس، والدین، سیاست­مداران، دانشکده­ها و … به علت های مختلف به سنجش دانش آموزان و نتایج آن نیاز دارند. مک میلان (2001) گفته می باشد هدف­های سنجش کلاسی بر تصمیم گیری های معلم متمرکز و عبارتنداز:

– تعیین این که  آیا دانش آموزان بر یک مفهوم یا مهارت تسلط دارند.

– برانگیختن دانش آموزان برای درگیری بیشتر در یادگیری

– واداشتن به یادگیری محتوا به طریقی که آنها بر کاربرد و سایر مهارتهای استدلالی تأکید کنند.

– کمک به ایجاد توجه مثبت درمورد یک موضوع

– مطرح کردن آن چیز که که دانش آموزان می دانند و میتوانند اقدام کنند با والدین

– ارائه بازخورد به دانش آموزان درمورد آن چیز که که آنها می دانند و می توانند اقدام کنند.

مک میلان (2001) روندهای اخیر در هدف های سنجش کلاسی را اختصار کرده می باشد. این اختصار و فهرست در جدول 1-2 نشان داده شده می باشد.

جدول 1-2 :روندهای اخیر در هدف سنجش های کلاسی (مک میلان، 2001)

از به
تأکید صرف بر نتایج پس از یادگیری

واقعیت ها و مهارت­های مجزا و نا مربوط

سنجش با تکالیف غیر بافت مند

پاسخ های درست واحد

ارائه بازخورد کم به دانش آموزان

سنجش گهگاهی

کنترل کردن و مستند کردن

ارائه دانش با تکالیف  غیر واقعی

دانستن و فهم ساده

حفظ کردن

سنجش فرایند در طول یادگیری

مهارت های یکپارچه

سنجش با تکالیف بافت­مند

پاسخ های درست زیاد

ارائه بازخورد زیاد به دانش آموزان

سنجش مداوم

برانگیختن

ارائه دانش با تکالیف واقعی

فهم عمیق و کاربستن

فکر کردن

 

پس از مشخص شدن هدف­های سنجش، اطلاعات مورد نیاز برای برآورد هدف­های مذکور ضرورت می­یابد. پس در این جا روش­های مناسب برای جمع آوری و ترکیب اطلاعات، مورد بحث و مطالعه قرار می گیرد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه افزایش عزت نفس دانش آموزان با آموزش مهارت های زندگی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید