2-14-4  موقعیت و محیط یادگیری 

محیط ممکن می باشد فیزیکی باشد،مانند نور،هوا،تجهیزات و امکانات آموزشی.طبیعی می باشد که هرچه این امکانات برای فرد بیشتر فراهم گردد،یادگیری بهتر صورت خواهد گرفت.

2-14- 5  روش تدریس معلم  

شاگردان همواره علاقمندبه فکرکردن می باشد،دربررسی امورمختلف،بایستی فرصت حرکت و جنبش داشته باشد تا بتواند به هدفهای آموزشی برسد.در روش تدریس معلم بایستی این  نکات درنظرگرفته گردد،درنهایت این که مدرسه وکلاس برای شاگردجالب توجه وجذاب باشد.

2-14- 6  تمرین و تکرار  

تمرین و تکراچه نقشی در فرایند یادگیری دارد؟آیا پیشرفت یادگیری مستقیماًتابع تکراراست؟مساعدترین موقعیت برای تمرین کدام می باشد ؟ تکالیف مدرسه می تواند برای شاگردان مفیدباشد یا نه ؟ در پاسخ به این سؤالات بایستی گفت:تأ ثیر تمرین و تکرار در کل فرایند یادگیری و حیطه های  مختلف آن و به ویژه در حیطه روانی – حرکتی ،انکار ناپذیر می باشد.شاگردان بایستی بلافاصله از نتیجهً تمرین و کارکرد خود مطلع شوند؛زیرااطلاع از پیشرفت،او را به کوشش وا می دارد.( شعبانی،1380)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایهً پنجم دوره ابتدایی .

1 4 2 اهداف ویژه

–         تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر خودکارآمدی دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین برتاثیرات هیجانی دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین دربرنامه ریزی فعالیت های دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر فقدان کنترل پیامد دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه میزان و نحوه کلیشه‌سازی از معلولیت در فیلم‌های منتخب

– تعین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر انگیزش دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه دشمن زیاری در سال تحصیلی 88-87

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید