2-5  عوامل مؤثر در مدیریت دانش

2-5-1 تأثیر فناوری اطلاعات در مدیریت دانش

دانش سازمانی به روش­های بیشماری مانند در ذهن بشر، اسناد، یادداشت­ها، کتابچه­های راهنما و گزارشات نگهداری می­گردد و از طریق کانال­های ارتباطی متعددی مانند کنفرانس­ها، سمینارها، برنامه­های آموزشی و میزگردها میان افراد به اشتراک گذاشته می­گردد. این روش­ها در طول سالیان متمادی به کار رفته و هنوز هم مورد بهره گیری قرار می­گیرند، اما پیدایش فناوری­های جدید ارتباطی مبتنی بر رایانه، نه تنها روش­های نگهداری و انتقال سنتی دانش را تکمیل کرده می باشد، بلکه کارامدی و اثربخشی تمامی مکانیزم­های انتقال آن را نیز بهبود بخشیده می باشد (محی­الدین، 2007). فناوری اطلاعات به مثابه حوزه­ای برای مالکیت مدیریت دانش در خلق، ازدیاد و فرایندهای مدیریت دانش تأثیر بسزایی دارد. فناوری­های جدید می­توانند یکپارچگی دانش پراکنده را آسان کنند و به انجام بیش­ترین اعمال در کوتاه­ترین زمان بیانجامند (متاکسیوسین[1] و دیگران، 2005). توانایی فناوری اطلاعات در کاوش، نمایه، تلفیق، بایگانی و انتقال اطلاعات می­تواند تحولی در گردآوری، سازماندهی، رده­بندی و اشاعه اطلاعات ایجاد کند. فناوری­هایی مانند سیستم­های مدیریت مدارک، اینترنت، ابزارهای جریان کار، سیستم­های پشتیبان اجرا، سیستم­های پشتیبان تصمیم­گیری، ذخیره داده­ها، پست الکترونیک و مانند این­ها می­توانند تأثیر اساسی در تسهیل مدیریت دانش داشته باشند. در عین حال بایستی توجه داشت که فناوری اطلاعات خود به خود قلب مدیریت دانش نیست و هیچ پروژه­ای تنها به خاطر کاربرد آخرین فناوری­های اطلاعاتی تبدیل به پروژه مدیریت دانش نمی­گردد. فناوری اطلاعات فقط تأثیر پشتیبان را در مدیریت دانش اعمال می­کند (گاندی2، 1384).

  1. Metaxiotis 2. Gandhi 3. Golden    4. Holden    5. Kivrak
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه دلبستگی نا ایمن اجتنابی در میان دختران فراری و عادی

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید