1-5-1- تعاریف نظری

مهارت­های ارتباطی:

مهارت­هایی که به فرد کمک می­کند تا تعارض­های بین فردی را حل کند و پایه­های رفتار و روابط اجتماعی سالم را بنا گذارد( سازمان بهداشت جهانی، 2004؛ به نقل از سادات سجادی پور، 1386).

مهارت­های ارتباطی توانایی اختصاصی هستند که فرد به آنها نیاز دارد تا بتواند هنگامی که پیام­ها را به گونه­ی نمادین به شخص دیگری می­رساند، با کفایت اقدام کند( برنشتاین، 1998؛ ترجمه حسن­پور عابدی، 1380).

اختلال درخودماندگی:

اختلال درخودماندگی اختلال رشدی شدیدی می باشد با نابهنجاری­هایی

در کارکردهای اجتماعی، زبان، ارتباط، رفتارها و علایق غیر عادی مشخص می­شوند( اریک­جی[1]، 2008؛ ترجمه مکی­آبادی، 1391).

[1]Eric J

سوالات یا اهداف پایان نامه :

آیا بازی­درمانی شناختی-رفتاری بر مهارت­های ارتباطی کودکان درخودمانده با عملکرد بالا تاثیر دارد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه  تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارت­های ارتباطی کودکان درخودمانده 10-7 ساله با عملکرد بالا

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه استفاده از ابزارهای کمک آموزشی در کلاس های درس معلمان آموزش دیده و آموزش ندیده
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید