راهبردهای روش تدریس حل مسأله

آقازاده (1377) در مقاله ای پیرامون آموزش ریاضی راهبردهایی که برای هر کدام از مراحل حل مسأله (در طرح جورج پولیا) پیشنهاد می گردد را شامل مجموعه فعالیت هایی می داند که کار حل مسأله را برای یادگیرندگانم آسان می کند و آن ها عبارتند از راهبردهای روش تدریس حل مسأله : « براساس روش جورج پولیا »

راهبردهای مرحله ی نخست :

  1. دستکاری یا دست ورزی کردن موقعیت مسأله
  2. تغییر و تفسیر مشکل
  3. تعیین یا مشخص کردن واژگان کلیدی
  4. رسم نمودار
  5. تعریف مجدد مسأله به زبان دانش آموز
  6. طرح سوالات مربوطه
  7. تعیین مطلوب و اطلاعات مورد نیاز برای دستیابی به آن
  8. تعیین اطلاعاتی که برای حل مسأله چندان مهم نیستند
  9. درنظرگرفتن تعبیر و تفسیرهای جانشین

راهبردهای مرحله دوم و سوم :

  1. دست ورزی کردن
  2. گردآوری و سازماندهی اطلاعات
  3. بکاربردن الگوها
  4. گزینش و بهره گیری از ارتباط ها
  5. الگوسازی و بهره گیری ای نمودار
  6. بهره گیری از مسأله ساده تر

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف کلی

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی مؤلفه‌های توانمندسازی بر بهره‌وری کارکنان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید