اشتباهاتی که یادگیرندگان ضمن حل مسائل مرتکب می شوند .

  1. یادگیرندگان در مراحل حل مسائل ، ماهیت مسأله را تعریف نمی کنند به آنان در مورد ماهیت مسائل به فعالیت می پردازند و نه در مورد خود مسأله . این اقدام سبب گیج شدن آنها می گردد و در واقع ماهیت مسأله از روی تفکر و اندیشه روشن نمی گردد . در نتیجه فعالیت آنها در زمینه ی مسائل بدونهدف متمرکز می گردد ، یا با انگیزه ی ضعیف خواهند نمود .
  2. فرضیه ها را از روی نتایج تعیین می کنند ، یادگیرندگان بایستی فکر کنند و لازم می باشد فرضیه های معتبری بسازند و در این صورت نتایج بعدا بدست خواهد آمد .
  3. برای یادگیرندگان فاصله بین نظریه و نتایج روشن نیست . یادگیرندگان هریک از نتایج را می پذیرند ، زیرا یادنگرفته اند که چگونه اطلاعات خویش را ارزشیابی کنند .
  4. نظر بعضی از یادگیرندگان معطوف به نظرگروه می باشد و خود درمورد ی مسأله تفکر نمی کنند .
  5. بعضی یادگیرندگان به جای تفکر درمورد ی راه حل مسأله به تفکرات و پاسخ های سایر یادگیرندگان توجه دارند .
  6. بعضی از یادگیرندگان در زمان کوشش برای یافتن حل مسأله همیشه می ترسند که در معرض اشتباه قرار گرفته باشند .
  7. بعضی از فراگیرانی ، مسیر و مراحل مسأله ای را طی نمی کنند و یکباره به گام آخر حل مسأله ؛ یعنی نتیجه گیری جهش می کنند .
  8. عده ای از فراگیران در مورد قضاوت خود اصرار می ورزند و تعصب بیش از حد دارند . رشد هیجان و خودعلاقگی بر قضاوت و تصمیم گیری اثر می گذارد .
  9. بعضی از فراگیران نظریات محکمی دارند ، زیرا آموخته اند که بایستی نظریات و عقیده خاصی در زندگی داشته باشند . بایستی به آنها گوشزد نمود که کمی انعطاف پذیر باشند .
  10. بعضی از فراگیران از مباحثه لذت می برند و در نتیجه تمایل دارند هنگام بحث حتی بر واقعیات شک کنند .
  11. بعضی فراگیران به جای تفکر درمورد ی حل مناسب مسأله ، به تهیه پاسخ برای نظریات مختلف دیگر یادگیرندگان می پردازند .
  12. بعضی فراگیران غالبا نتایج را بدون در نظر داشتن واقعیات ، قبول می کنند .
  13. بعضی فراگیران ، برای ارائه مسأله به دیگران گیج و گنگ می شوند .
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه پرسشنامه “رشد خود”

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف کلی

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید