دانلود پایان نامه ارشد اثر جامعه در نوع نگرش دبیران نسبت به برنامه های درسی

  • مبانی دینی برنامه­ریزی درسی

دین به عنوان مجموعه­ای از معارف حاصل از طریق وحی، ترسیم کننده وضع مطلوب حیات فردی و جمعی و چگونگی تنظیم روابط آدمی با جهان پیرامون اوست که دارای چهارچوب منطقی و زیربنای استدلالی می باشد. دین به پرسش­هایی از این نوع که جهان چیست، آدمی کیست، معرفت چگونه می باشد و ارزش کدام می باشد، پاسخ می­دهد و بر پایه پاسخ­هایی که ارائه می­نماید، نوع خاصی از جهان­بینی را پدید می­آورد. بر این اساس می­توان گفت که دین در انتخاب هدف­ها و ارزشیابی فعالیت­های نظام آموزشی تأثیر موثری دارد.(موسی­پور، 1385،ص55)

همانطور که اظهار گردید، در کتاب­های برنامه­ریزی درسی از مبانی برنامه­ریزی درسی نام برده­شده اما هر کدام بریک جنبه بیشتر تاکید دارند؛ مثلاً در کتاب هانکینز و سیلور و دیگران  بر مبانی اجتماعی تاکید شده می باشد. آنها جنبه­های گوناگون اجتماعی به علاوه امور گوناگون اقتصادی و سیاسی را مورد نظر قرار داده­اند. شفرد و ریگان، بعضی از مبانی اجتماعی و تاریخی را مطالعه کرده­اند، آنها همچنین مبانی روانشناختی را به دقت مطالعه کرده­اند. آیزنر تاکید بسیار بر مبانی روانشناختی، به ویژه روانشناسی آموزش و یادگیری نموده­می باشد. شوبرت و تانرز مطالعه کاملی از مبانی تاریخی برنامه درسی نموده، اما بعضی از اصول فلسفی را در سراسر کتاب مدنظر داشته­اند.(ارنشتاین، 1373)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *