سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری

آزمون های عملکردی با فرآیند یا شیوه اجرا، فرآورده یا محصول کار و یا ترکیبی از این دو سروکار دارند. ماهیت عملکرد مورد سنجش، مشخص می کند که تاکید بر چه قسمتی بایستی باشد.  بعضی از عملکردها به محصولات یا فرآورده های ملموس و عینی نمی انجامد؛ مانند سخنرانی کردن، نواختن آلات موسیقی یا ورزش پرتاب توپ. این گونه فعالیت ها را بایستی ضمن بجای آوردن سنجش کنیم و پس با شیوه اجرا یا فرآیند اقدام سروکار داریم. در بعضی زمینه های عملکردی دیگر، محصول یا فرآورده مورد تاکید می باشد و توجه چندانی به فرآیند یا شیوه اجرا نمی گردد.  در ارزشیابی از مقاله تحقیقی، انشاء، نقاشی، شعر و امثالهم بیشتر فرآورده مورد توجه و ارزشیابی قرار می گیرد.  در این مثال ها و مثال های مانند آن ها، با شیوه ای اجرا و روش های مختلفی می توان به نتیجه واحدی دست پیدا نمود و پس آن چیز که تولید می گردد بیشتر اهمیت دارد تا فر آیند تولید آن. در بسیاری موردها، هم فرآیند و هم فرآورده هر دو به عنوان جنبه های مهم عملکرد سنجش می شوند. برای مثال، مهارت در عیب یابی و تعمیر یک تلویزیون یا اتومبیل که شامل بهره گیری از یک شیوه اجرا و تولید یک تلویزیون یا اتومبیل سالم می باشد. در آغاز دوره یادگیری بیشتر شیوه اجرا یا فرآیند کار مورد تاکید قرار می گیرد و در مراحل معمولاً پیشرفته تر یادگیری، بر فرآورده یا محصول کار تاکید می گردد.(سیف،1384).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه بررسی انطباق بین محتوای ارائه شده برنامه قصد شده و محتوای ارائه شده اجرا شده پایه سوم راهنمایی

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید