اصول ضروری هوش اخلاقی

اصول هوش اخلاقی ازدیدگاه بوربا(2005) به این تبیین می باشد:1

1-همدردی[1]: تشخیص علایق واحساسات افراد که شامل مراحل زیر می باشد:

  • الف)پرورش آگاهی؛
  • ب)افزایش حساسیت نسبت به احساس های دیگران؛
  • ج)همدردی با دیدگاه اشخاص دیگر

2-هوشیاری[2]: دانستن راه درست وصحیح وعمل درهمان راه، که شامل:

  • الف)ایجادزمینه ای برای رشد اخلاقی؛
  • ب)ترویج معنویت برای تقویت هوشیاری وهدایت رفتار؛
  • ج)پرورش انضباط اخلاقی برای کمک به افرادبه منظوریادگیری درست ازخلاف.

3-خودکنترلی[3]: کنترل وتنظیم تفکرات واعمال خود بطوریکه برهرفشارازدرون وبیرون ایستادگی کنیم ودرهمان راهی اقدام کنیم که احساس می کنیم درست می باشد. که شامل:

  • الف)الگوسازی واولویت بندی خودکنترلی افراد؛
  • ب)تشویق افراد به خود انگیزشی؛
  • ج)آموزش راه هایی به افراد برای رویارویی باوسوسه ها وتفکرقبل ازعمل.

3-Sympathy

1-Consciousness

2-Self-control

سوالات یا اهداف پایان نامه :

توصیف ارتباط هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

اهداف فرعی

  • توصیف ارتباط ابعاد هوش اخلاقی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز
  • تعیین ارتباط ابعاد مهارت های اجتماعی با ابعاد عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : ارتباط هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی رابطه نگرش مذهبی و تاب آوری دانش آموزان


دیدگاهتان را بنویسید