23-2-2- قصه گویی همراه با بازیگران:

قصه انگاری برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی قصه می گوید، می تواند بعضی اوقات از خود بچه ها

در اجرای نقشها کمک بگیرد. تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که کودک وقتی داستان را می خواند، علاقه مند می باشد خود را با خصایص قهرمانان آن داستان، همانند کند. در بازیهای نمایش، کودک تجربه شخصی دیگری رابه صورت زنده تعبیر و تفسیر می کند زیرا وقتی این بچه های خردسال نمایش می دهند،

خود را با همان شخص یا حیوان احساس می کنند. تأثیرات آموزشی و تربیتی اجرای قصه توسط کودک به اختصار عبارت می باشد از:

  1. ارتباط کودک با مضامین قصه، برقراری عاطفی با شخصیت های آن و تأثیر پذیری از حالات و رفتارها به ویژه در موضع اجرا درکی عمیق تر و ارتباط ای کامل تر با این عوامل به وجود می آید.
  2. پیشرفت در برقراری ارتباط با دیگران و تأثیرگذاری بر آنان که می تواند به دنبال اجرای قصه در حضور دیگران حاصل گردد.
  3. تقویت روحیه تعاون و حس همکاری در کودکان که منجر به ابراز محبت متقابل آنها می گردد
  4. تقوبت قدرت درک و اظهار در کودک(میرزابیگی،1373،ص128).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93

1-4-2-  اهداف جزیی:

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه درک و فهم در کودکان پیش دبستانی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارتباط مؤلفه‌ی پرخاشگری فیزیکی با رضایت از زندگی دانش آموزان

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه محاسبات در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه گنجینه لغات در کودکان پیش دبستانی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید