2-6  علل کم کاری و تنبلی دانش آموزان

1 – علت جسمانی:کودکانی ممکن می باشد بر اثر اشکال عمومی بدن ، کم خونی،بیماری تنفسی،بی اشتهایی،کم کاری بعضی غدد تیروئیدو…از لحاظ زیستی دچار مشکل باشند و نتوانند وظایف خودرا انجام بدهند،بدیهی می باشد این قبیل کودکان قبل از هر چیز بایستی زیر نظر پزشک متخصص درمان شوند.

2- علت روانی وعاطفی:گاهی اوقات تنبلی کودکان ریشه روانی و یا عاطفی دارند مثل کودکانی که دچاربیماری های روان پریشی باشندویا کودکانی که به شدت می ترسند و…این قبیل کودکان به هیچ وجه قادر به انجام تکالیف خود نیستند . مهمترین عوامل روانی و عاطفی که در تنبلی و کم کاری کودکان مؤثرند،عبارتنداز:اختلال شخصیت،فشار روانی،احساس ناامنی،تنفروبی علاقگی،نداشتن انگیزه و…

3- علت اجتماعی:تزلزل،نابسامانی ویا گسستگی خانواده به هرشکل که باشد اثرات زیان باری برای کودک دارد.

4- علت ذهنی و یا عقب افتادگی تحصیلی:عواملی از قبیل کم هوشی،اشکال حافظه،کندذهنی،اشکال بعضی ازاستعداد ها،اختلال در ادراک،خستگی ذهن و … می تواند منشاءتنبلی و کم کاری دانش آموزان باشد(قورچیان،1384).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایهً پنجم دوره ابتدایی .

1 4 2 اهداف ویژه

–         تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر خودکارآمدی دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین برتاثیرات هیجانی دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین دربرنامه ریزی فعالیت های دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

-تعیین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر فقدان کنترل پیامد دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی .

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تعیین انطباق فیلم‌های منتخب با الگوهای معلولیت

– تعین تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر انگیزش دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه دشمن زیاری در سال تحصیلی 88-87

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید