مفاهیم پژوهش

تعریف نظری :

مسأله : موقعیتی که فرد در آن چیزی را طلب می کند و نمی داند که چگونه به گونه مستقیم به آن دست یابد ( رابرت ، ای ، ریس و دیگران . ترجمه نوروزیان ، 1381 ).

حل مسأله : چگونگی دست یافتن به موقعیتی که فرد چیزی را طلب می کند (رابرت ، ای ، ریس و دیگران . ترجمه نوروزیان ، 1381) .

راهبردهای حل مسأله : نمایانگر مهارت های شناختی و فراشناختی فوق العاده پیچیده ای ست که در مقایسه با فرایندهایی نظیر زبان آموزی و تشکیل مفاهیم ، در سطح بالاتری پردازش اطلاعات می باشد و معرف یکی از هوشمندانه ترین فعالیت های آدمی ست ( نیوتل ، سانین 1998، به نقل از موسوی ، 1390 ) .

اضطراب ریاضی : بنا به تعریف توبایس و ویسراد اضطراب ریاضی به عنوان ترس ، احساس عدم سازماندهی ذهنی یک نوع فلج ذهنی و گونه ای درماندگی تعریف می گردد که در بعضی افراد هنگامی که با یک تکلیف ریاضی مواجه می شوند دیده می گردد . این ترس هم به لحاظ عاطفی وهم به لحاظ شناختی نسبت به مفاهیم و تکالیف ریاضی اتفاق می افتد ( به نقل از عماری ، 1383 ) .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف کلی

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه مقایسه ی مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس مکتب انتقادی با مولفه های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید